en paus i hjärnverksamheten

Veckan har varit lång och händelserik med inlämning av terminens sista skrivuppgifter och plugg inför de två kvarvarande proven. Eller ja, plugg och plugg. Det står på att-göra-listan åt minstone men hjärnan har redan gått på sommarlov. I och med studenten i fredags blev torsdagen plötsligt väldigt festlig och Sammels och jag firade med att se The Great Gatsby på mitt-i-veckan-bio. Den bästa sortens bio skulle jag vilja påstå. 
Fredagen började med alla glada studenter som spred konfetti och ballonger omkring sig och slutade med volleyboll och brännboll i parken. Årets första myggbett pryder nu min armbåge, men det är ju så sommaren ska kännas så det gör inte så mycket egentligen.
I lördags åkte jag moped genom land och rike (okej, kanske inte riktigt med bra nära därpå) för att besöka världens bästa mormor och morfar. Det bjöds på våfflor och även en genomgång i hur jag ska ta hand om morfars små husdjur när han är bortrest nästa vecka. Då ska jag nämligen vara biodlare för en dag!
Idag har jag pluggat fysik så det ryker om det och dessutom varit på en lunchdate med Emelie. Vi möttes upp i centrum för att äta langos, första gången för min del dessutom! Jag blev inte besviken. Allt som friteras blir ju automatiskt gott menar jag. Efter lite recap och oh-så-meningslöst-men-jag-måste-ha-den-ändå-prylshopping   begav jag mig (härligt vitlöksosande) hemåt igen för ännu mer fysikplugg. En bra söndag! Och en bra vecka!
Det här belv ju en himla lång bildtext egentligen men jag känner att jag behövde en liten återblick kring vad som hänt i mitt liv nu det sista. Tiden bara springer iväg och snart är det sommarlov igen. Äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback